شناسهٔ خبر: 175221 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی و استمرار تمهیدات و اقدامات ایمنی تا پایان سفرهای جاده‌ای ای اربعین

شهرکی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در پی موج سنگین بازگشت سفرها از مرزهای اربعین به اقصی‌نقاط کشور، رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی و ضوابط حمل‌ونقل عمومی جهت افزایش ایمنی عبور و مرور ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به زائرانی که با وسایل نقلیه شخصی سفر کرده‌اند، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی در مسیر برگشت، بعد از استراحت کافی رانندگی کنند.

شهرکی افزود: زائران می‌توانند از محل‌های مناسب و ایمن مانند مواکب، راهدارخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی - رفاهی و محل‌های اجرای پویش چشم به راهیم برای توقف و استراحت استفاده کنند.

وی ضمن تأکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی و ضوابط حمل‌ونقل عمومی، حفظ جان و سلامت زائران را اولویت اصلی بر شمرد و گفت: ضروری است رانندگان قبل از آغاز سفر، وضعیت فنی و ایمنی وسیله نقلیه خود را کنترل کنند و با توجه به حضور بالای وسایل نقلیه در سطح راه‌ها، با صبر و حوصله و رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از هر عاملی که منجر به حواس‌پرتی می‌شود؛ مانند صحبت با تلفن همراه پرهیز کنند، همچنین سرنشینان از هر اقدامی که منجر به حواس‌پرتی راننده می‌شود، خودداری کنند.

شهرکی با اشاره به ناوگان اتوبوسی کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه در طرح اربعین امسال که به زوار کشورهای خود و هم‌وطنان خدمت‌رسانی کردند، خاطرنشان کرد: برای افزایش ایمنی تردد این گروه از ناوگان تمهیداتی مانند اطلاع‌رسانی نکات ایمنی به رانندگان ناوگان خارجی، نصب تابلوها و بنرهای ایمنی در سطح راه‌ها، ارسال پیامک حاوی پیام‌های ایمنی برای رانندگان و مدیران شرکت‌ها انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن قدردانی از تلاش و همراهی تمامی فعالان و زحمت‌کشان حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ویژه رانندگان و اصناف و تشکل‌ها و فعالان حمل‌ونقل، ابراز امیدواری کرد با مجموعه تمهیدات و اقدامات انجام شده، اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته و همراهی تمامی رانندگان، سرنشینان و زوار عزیز، تمامی زائران حضرت سیدالشهدا (ع) سفر خود را با امنیت و سلامت به پایان برسانند.